fredag 20 juli 2012

Livet som trader graf-overload

Skulle gärna lagt till lite dåliga trades men eftersom dagens sämsta resultat är -154 kr i Stora Enso får ni hålla till godo med dåliga exekveringar på trades som ändå genererar något. Kanske kan lära mig själv något åtminstone genom att påpeka för mig själv vad jag inte lyckas med.

Att inte lyckas kapitalisera när man har rätt tanke. I SCA sålde jag och ökade två gånger för att sedan ta in allt. I SCV ställde främst algofirmorna ner aktien direkt på omsättning och resultat så den stoppades. Under stoppet hann jag halvt uppfatta en grym orderingång vilket gjorde att jag långade liten volym och fyllde sedan på två gånger för att sedan ta ut i 3 vändor. Därefter typ 3-4 försök att långa igen med tveksamma resultat, tappade kanske 1500-2000 på dom försöken.


 



Dagens konstigaste när Nobiarapporten var ute på villovägar en timme innan den skulle släppas. Extra cred till mig själv för att ha sålt hela 150 aktier på dagshögsta! ;)

 
Om alla grafer ändå såg ut som dagens Gunnebo, sålde i callen så därför syns inte den röda säljpricken.


Om jag orkar skriva ihop det redan ikväll kommer veckans Kalkon X3. Ni kan nog förvänta er att minst ett par stycken blir sågade vid fotknölarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar