tisdag 10 juli 2012

Årets händelsrikaste dag?

Från att ha varit stiltje på börsen under en längre tid hände helt plötsligt allting på samma gång. Morgonens nyheter i kort sammanfattning:

De dåliga:
Fingerprint - Tidigarelagd rapport på grund av nedskriven prognos. "Prognos för helåret 2012: Mycket låg försäljning andra halvåret 2012." Västkusttradern skrev på twitter att det är ett hån mot bra bolag att FING värderas till 200 MSEK före dagens nyhet och man kan inte annat än instämma. Riktigt skitbolag.
Dagens förmodligen sämsta beslut, jag kortade helt rätt men eftersom jag började med att ligga snett så stängde jag +1k direkt den kom ner igen.


PEAB - Stor nedskrivning av projekt. Äcklig bok så in i helvete och lyckades tyvärr förlora pengar. Vet inte om jag blir mest trött på mig själv för att jag handlar skiten över huvud taget eller om jag blir mest trött på kursreaktionen. Reminder to self, handla aldrig någonsin PEAB igen, oavsett vad som händer.

Outokumpu - Vinstvarnar för Q2an och SSAB går upp. Alles normal.

De bra:
AOIL - Höjer prognosen och MSI mördar aktien. Verkar ha tappat allt förtroende i marknaden.

LUPE - Norska regeringen sätter P för strejken samt påbörjad borrning. Har rört sig ganska starkt under dagen. Påbörjade ett litet försök som avbröts ganska direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar