onsdag 19 september 2012

Det tog sig till slut

Dagen var ganska händelserik på slutet men började redan i morse med att Net Ent vinstvarnade. Vågade inte chansa på rubriken trots att det kändes som en vinstvarning men skummade första stycket och sålde därför efter REM och ENS. Således blev det ingen större volym men fick åtminstone in ett par tusenlappar.

Handlade lite AOI på morgonen som rörde sig ordentligt för första gången på länge. Åtminstone ordentlig för en bortskämd trader. Eller en dålig trader, välj vilket.

Eftermiddagen startade sedan segt men plötsligt får Nyhetsbyrån Direkt för sig att dom ska råna oss traders på dom sista kära slantarna genom följande tilltag;

Var efteråt så jävla arg att jag kokade. Kortade för hela limiten på första flashen och i squeezen sålde jag lite fler och litade på att amerikanerna trots direkts tilltag skulle bjuda på lite volymer. Ställde upp mig i boken och fick in allt marginellt plus till slut men det hade lika gärna kunnat bli MÅNGA dyra tusenlappar. Självklart måste dom skicka bägge flasharna samtidigt eller inte alls. Livsfarligt som nu utfört. Garanterat många traders som blev torsk på den traden. Surt.

Hade lite andra ärenden och lunkar tillbaka till datorn precis vid 17.00 bara för att se att Boliden börjar dö på ytterligare någon Direkt-artikel. Var inte alls med i matchen från start men lyckades korta, ta in och sen långa innan det var dags för middag. Ilskan över Direkt och Autoliv la sig åtminstone tillfälligt. Boliden;

Som vanligt, följ mig på twitter för uppdateringar under dagen. I stort sett live varje dag. @livetsomtrader


2 kommentarer:

  1. Hej! Kul läsning!

    Vilken programvara använder du när du handlar? Nyhetsbyrån direkt integrerad i den eller separat? Funderar hur man tecknar upp sig för deras realtid på bästa sätt.

    SvaraRadera
  2. Ekdahl;

    Jag har både Online Trader och Six Edge men handlar i OT. Tyckte kanske inte jag gjorde den bästa reklamen för Nyhetsbyrån Direkt i just detta inlägg men jag har deras grejer via Avanza. Förstod inte riktigt andra frågan men du antar att det du menar är om direktnyheterna kommer direkt i terminalen och i så fall är svaret ja. Infront som står för Online Trader äger Nyhetsbyrån Direkt.

    SvaraRadera