tisdag 11 september 2012

Ägd av marknaden

Idag blev jag fullständigt ägd av marknaden. Sålde NOMI på nyheten om att produktionen fortfarande inte tagit fart. Vägrade inse att jag och marknaden av någon anledning tyckte olika och blev tagen med byxorna nere. Var ingen vacker syn. Var som mest kort nästan 50k NOMI och det sved så fint att jag ödmjukt tar med mig lärdomen och kommer vara en bättre trader från och med i morgon.

Sett ur ett lite längre perspektiv var dagens blow inget problem men ändå tungt när man ska blåsa löjligt mycket pengar på en dålig dag.

Den främsta lärdomen är ändå att alltid vara öppen för att marknaden av 100 olika anledningar kan tolka info annorlunda än vad du gör. Tycker fortfarande att 94 kg guld producerat i augusti är kasst men uppenbarligen  var jag ganska ensam om det. Sånt är livet.

Måndag och tisdag denna vecka har i övrigt varit ganska nyhetsfattiga och det har inte hänt speciellt mycket, tjänade bra med pengar igår åtminstone.. I morgon kommer det troligen bli bra action oavsett vad tyska domstolen beslutar i ESM-frågan. Som upplagt för lite big swingin!

Hoppas ni hade en bättre dag i marknaden än vad jag hade.

1 kommentar: