torsdag 22 november 2012

Lättat i långa innehaven

Den senaste veckan har varit riktigt lugn på börsen. Omsättningen är riktigt trist och jag har snurrat en del småbolag. Handlat en del Nokia men annars gjort småvolymer i exempelvis Xvivo, CDON, Moberg Derma och Jays.

Idag har jag lättat av lite i mina långsiktigare innehav CDON och Jays eftersom dom gått otroligt starkt. Räknar fortfarande med att vi kommer se CDON väl över 40 SEK före jul och Jays runt 30 SEK före rapporten den 14 december. Eftersom jag är en försiktig trader gillar jag ju inte risk och därav har jag lättat lite på innehaven.

Just nu verkar börsen annars präglas av att ingen har några vettiga idéer. Själv har jag tittat lite på East Capital och Diamyd som genom inlösen löser in ganska fina delar. ECEX ca 8% enligt dom själva och Diamyd ca 40%. Problemet jag ser med Diamyd är väl att det knappt finns något kvar att "förhoppningsvärdera" efter det att pengar delats ut. Det enda som återstår är egentligen börsplatsen. Med det sagt kan det nog vara en helt ok affär.

Ser själv fram emot högre omsättning framgent och mer bloggande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar